De ombudsdienst

Marlies Thonnon is de externe ombudsvrouw van Asster. Zij is werkzaam voor Oogg (onafhankelijke ombudsdienst geestelijke gezondheidszorg). Jij of je naasten kunnen bij haar terecht met klachten over de niet-naleving van de patiëntenrechten. Marlies zal naar je vraag of klacht luisteren, liefst tijdens een persoonlijk contact. Je bepaalt zelf wat er met de klacht gebeurt, of de klacht besproken wordt en met wie dan. Ze zal proberen een oplossing te vinden samen met jou en de betrokken hulpverleners. Als je niet tevreden bent over het resultaat, zal Marlies je vertellen welke andere stappen er mogelijk zijn.  Voor algemene vragen kan je ook terecht op de website www.oogg.be.

Marlies Thonnon is te bereiken:

  • telefonisch op het nummer 0495 / 57 44 33
  • via e-mail marlies.thonnon@oogg.be
  • per post: Ombudsfunctie, vzw Psyche, provinciehuis, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt
  • Je kan een briefje achterlaten in de brievenbus op je afdeling of een centrale plaats binnen Asster
  • op haar kantoor: Campus Stad: aan het medisch centrum (Gebouw H, tegenover het medisch secretariaat), vrijdag, tussen 9 en 12 u. Campus Melveren: aan het Gebouw A, pendelbureel 1), donderdag tussen 9 en 12 u.
Je kan ook met je vraag of klacht terecht bij de chat van de onafhankelijke ombudsdienst (https://www.oogg.be/chat). Je krijgt dan antwoord van iemand die hiervoor is opgeleid. Dat kan iemand anders dan Marlies zijn. Als er verdere opvolging nodig is, kan deze persoon met jouw toestemming Marlies inschakelen. 
De chat is elke weekdag geopend van 16u tot 18u.